איתור נזילה סמויה

במדינה כמו ישראל, כל טיפת מים חשובה. תופעות רבות של נזילות סמויות מהצנרת גורמות לבזבוז אדיר של מים. לא רק שהן יכולות ליצור נזק לבית שלכם ואף לריהוט ולציוד שנמצא בו, הן יכולות לנפח את חשבון מים שלכם באופן משמעותי, כך שתגיעו להוצאות מים גבוהות במיוחד. החדשות הטובות הן, שמגיע לכם זיכוי עקב אותן נזילות סמויות – ועליו נרחיב בהמשך.

מהי נזילה סמויה?

נזילה סמויה למעשה היא נזילה בצנרת הנגרמת עקב פגמים אינהרנטיים בצנרת, בלאי, שחיקה והתיישנות הצנרת שגרמו לה להתפוצץ וליזול או תזוזה של הקרקע או הפיגומים. הצנרת שבה לרוב נמצא את התופעה של נזילה סמויה היא צנרת תת קרקעית, שכן קשה להבחין בנזילה שמקורה שם.

זיכויים בגין נזילות סמויות

  • אם יש לכם נזילה בבית ומדובר על מקרה שאתם צריכים לטפל בו ואף אחד אחר לא אחראי עליו, תוכלו לפנות לתאגיד המים ולבקש מהם זיכוי. כמובן שהזיכוי לא יהיה מלא ותצטרכו בכל מקרה לספק הוכחות שתיקנתם את הנזילה בדמות קבלות מאינסטלטור או מאתר נזילות. תאגיד המים יבדוק את הצריכה בתקופה המקבילה בשנה שעברה, ומעל הממוצע שנבדק תשלמו מחיר מופחת שנע בערך על 7 שקלים למטר מעוקב של מים.
  • אם מדובר בנזילה בניין משותף תוכלו לקבל זיכוי גבוה יותר עד זיכוי מלא כאשר זו לא הייתה אשמתכם כלל, וכך גם בדירה שכורה. גם פה תצטרכו לספק הוכחות שאכן לא אשמתכם בדבר, כאשר עם בעלי הדירה השכורה תצטרכו להגיע להסכם כאשר בדרך כלל בחשבון המים האחרון תתחלקו חצי חצי. כמובן שהתשלום יכול להשתנות בעבור המקרה.

הנזקים האפשריים עקב נזילה סמויה

נזילה סמויה עשויה לגרום לנזקים רבים עקב הנזילה עצמה והקושי באבחון שלה, מה שמביא להצטברות של מים לאורך זמן רב ולפגמים קשים ולעיתים אף לא ברי תיקון. נזילה סמויה עשויה לגרום לנזק במבנה עצמו ובתשתית שלו. במקרים של בתים ששלדם בנוי מעץ, הצטברות המים לאורך זמן עשויה לגרום לריקבון של העץ וזעזוע שלם של תשתית הבית.

 בנוסף, ישנו האלמנט הכלכלי- שכן, נזילה שכזו באה לידי ביטוי גם בחשבון המים אשר עשוי להרקיע שחקים ולהגיע לסכומים גבוהים מאד עקב הנזילה, וודאי כשמדובר בנזילה שמתפרשת על פני אורך זמן רב. מעבר לנזקים החומריים, הנזק אולי המשמעותי ביותר הוא בזבוז המים הכרוך בנזילות מסוג זה. במדינה כמו ישראל, נזילות מהסוג הזה מזיקות מאד למאמץ החיסכון במים הנחוץ במיוחד.
מומלץ לפעול לאיתור הנזילה הסמויה בהקדם האפשרי, עוד עם הסימפטום הראשון על מנת לחסוך בעלויות ובמשאבים.

מהם הסימפטומים של נזילה סמויה?

כאמור, אמנם קשה לאבחן נזילה סמויה אך עם מספיק ערנות ניתן לשים לב לסממנים מסוימים שיצביעו על נזילה. ראשית, חשבון המים. במידה וחורג מהממוצע ללא סיבה מיוחד, החשד הראשוני הוא לנזילה. שנית, ירידת לחץ המים בתוך הנכס. כשיש נזילה והמים המוזרמים אל צנרת הנכס דולפים החוצה דרך נזילה כלשהי, הדבר משפיע על לחץ המים שאמור להיות בצנרת כולה.

 עוד, לעיתים אפשר להבחין בצבע עכור של המים, מה שעשוי להצביע גם כן על נזילה סמויה. סממן נוסף וברור מאליו הוא כמובן תופעות של רטיבות, עובד וטחב על הקירות או אריחים בולטים ברצפה ובקירות חדר השירותים והמטבח. חשוב מאד להיות ערים לסממנים אלה ומיד עם עלייתם מעל פני השטח, ליצור קשר עם איש מקצוע מומחה ומוסמך שיגלה את הנזילה הסמויה ויתקנה במהירות האפשרית.

נזילה סמויה

פניה למומחים תחסוך לכם כסף רב

במקרים של נזילות סמויות, הדבר הכי חשוב שאפשר לעשות זה למעשה להיות ער לסממנים שונים העשויים להצביע על נזילת מים וכמובן, לתת מענה מהיר לתקלה באמצעות אנשי מקצוע מוסמכים. חשוב לציין כי רשויות המים אינן מעניקות החזר כספי על כספים אשר שולמו בעקבות נזילה סמויה בדירה אשר אינה תוקנה בזמן. כך שיש לפעול בהקדם על מנת לטפל בתקלה. בתרמוסטט איתור נזילות תוכלו ליהנות משירות מהשורה הראשונה ואמצעי איתור הנזילות החדשניים בתחום.

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם