איתור נזילות אינפרא אדום

איתור נזילות אינפרא אדום

בישראל, מדינה בה מים הוא משאב מוגבל, חשוב לשמור על כל טיפה. נזילות של צינורות המובילים מים הן אחת התופעות הבעייתיות ביותר אשר משפיעות על בזבוז מים וצריכת מים מוגברת ולא יעילה, לפעמים אף ללא ידיעתנו. לכן, חשוב להיות מודעים לסימפטומים של הנזילות ולתת מענה לאיתורן ותיקונן במהירות המרבית.

מקרים של נזילות סמויות הדורשות איתור

נזילות סמויות הן נזילות בצנרת הנגרמות עקב פגמים מהותיים בה. לרוב פגמים אלו הם תוצאה של בלאי, שחיקה או התיישנות של הצנרת שהביאו לכך שנסדקה או התפוצצה. חלק מהפעמים הצנרת תהיה בתוך הקירות או בקרקע, כך שיהיה קשה להבחין בנזילה. נזילה סמויה עשויה לגרום להצטברות רבה של מים, אשר לאחר תקופת זמן מסוימת תגרום לתקלות שאינן ברות תיקון. נזילות שכאלה עשויות לפגום במבנה ובתשתיות, במידה ומדובר בעץ- לריקבון של התשתיות וקריסה שלהם. בנוסף, חשבון המים ילך ויתפח כל עוד התקלה בצנרת לא תתוקן, מה שמהווה גם אינדיקציה מצוינת לנזילה, מה שנכנה “סימפטום”.

דרכים לאיתור נזילות בצנרת

בעבר, איתור נזילות היה תהליך ארוך, מייגע אשר גובה הרס ומשאבים שכן היה כרוך לרוב בשבירת קיר או חפירה בקרקע. כיום, ישנן דרכים אלטרנטיביות וסימפטיות יותר לאיתור נזילות הודות להתפתחות טכנולוגית בתחום. השיטה המרכזית לאיתור נזילות ללא הרס היא צילום אינפרא אדום אשר מתבצע ע”י שימוש במצלמה טרמית. השיטה הזו למעשה מבוססת על הבדל חום שיש בין אזורים רטובים ליבשים. מצלמת האינפרא האדום קולטת ומשדרת את גלי החום הללו (מאחורי קירות, מתחת לקרקע) וכך ניתן לזהות בעיה בצנרת אם ישנה כזאת. שיטה זו לא רק יעילה במיוחד במציאת נזילות אלא היא מהירה, קלה לתפעול על ידי אנשי המקצוע ומהימנה במיוחד. באמצעות צילום אינפרא אדום ניתן לחסוך זמן ומשאבים וגרימת הרס למבנה בו יש חשד לנזילה ולתת לנזילה מענה בצורה המהירה והאפקטיבית ביותר.
איתור נזילות באמצעות גלי חום – אינפרא אדום

תרמוטסט –  איתור נזילות מקצועי בשיטת האינפרא אדום

אנו בתרמוטסט מומחים באיתור נזילות בכל אזורי המבנה. את האיתור אנו מבצעים באמצעות כלים מיוחדים ובכללם מצלמה טרמית המאתרת את הנזילה באופן מדויק באמצעות גלי חום – אינפרא אדום. השירות שלנו עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מקצועיות ובסיום האיתור תקבלו דו”ח איתור נזילות המפרט את מקור הנזילה וכן המלצות מפורטות לטיפול.

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם