חדירת מי גשמים

חדירת מי גשמים – מניעה ופתרונות

עונת החורף מביאה עימה גשמי ברכה, בתנאי שביתכם אינו סובל מבעיות חדירת מי גשמים. מדובר בתופעה הנובעת מסיבות שונות, ובעיקר מליקויי בנייה ופגמים מכאניים שונים, על מנת לטפל ולפתור את הבעיה יש לדעת תחילה את מקור הנזילה והסיבה לקיומה, בטרם בוחרים בפתרונות שלא יצדיקו את העלויות.

סימנים לחדירת מי גשמים

חדירת מי גשמים עשויה להתבטא ברטיבות ונזילות במהלך ירידת גשם – תופעה המתגברת עם עוצמת ומשך הגשמים. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי סימני החדירה עשויים להופיע גם שעות או ימים לאחר מועד ירידת הגשם. סימנים אלו יכולים להיות נקודתיים, או לאורך משטחים נרחבים במבנה ומעטפת הבית, הם עשויים להופיע בתקרה, בקירות חיצוניים ולעיתים גם ברצפה או בחלקם התחתון של הקירות עקב שלוליות מים או אדמה רטובה ולחה.

חדירת מי הגשמים יכולה להיראות לעין כטפטוף מאסיבי של מים, אך גם כנזילות לאורך הקירות, התקלפות בקירות ובתקרה, עובש וכתמי מים.

חשוב לציין כי את הטיפול בחדירת מי גשמים מומלץ לבצע עם הופעת הסימנים הראשונים והקלים ביותר, זאת מאחר שהבעיה עלולה להיות חמורה בהרבה מהנראה לעין, ובנוסף לכך היא לא תיעלם מעצמה או תיוותר כפי שהיא, למעשה, היא רק תלך ותחמיר ובהתאם לכך גם תעלה מורכבות עבודות התיקון הנחוצות עבורה.

הגורמים לחדירת מי גשמים

להלן מספר מצבים וליקויים העשויים להוביל לחדירה של מי גשמים אל תוך ביתכם:

  • ליקוים בחיפוי הקירות ובאיטום הגג – הפגמים מתבטאים לרוב בסדקים ומיקרו סדקים שדרכם חודרים מי הגשמים. הם נוצרים על פי רוב עקב שימוש בחומרי איטום שאינם איכותיים, בשל עבודות איטום לא מקצועיות, או פשוט עקב פגעי הזמן שמכרסמים ומפרקים את חומרי ועבודות האיטום.
  • ירידה בכושר הספיגה של חומרי האיטום – הזמן החולף וגם חומרי איטום באיכות ירודה מובילים לספיגה של מים דרך נקבוביות המבנה.
  • ליקויי בנייה בפתחי הבית – ליקויים אלו עשויים להתקיים בדלתות חיצוניות, בחלונות או בכל פתח אחר, ומקורם בדרך כלל בהיעדר איטום של משקופי הפתח, בבעיית ניקוז או בהצטברות של לחצי אדים ומים.
  • בעיית ניקוז – מי גשמים עלולים להצטבר על הגג ולחלחל אל תוך המבנה, וזאת בעיקר בגגות שאינם מנוקזים באופן יעיל ומהיר עם שיפוע מתאים, או שנוצר בהם סתימות.

פתרונות לתיקון ומניעת חדירת מי גשמים

במקרים של חדירת מי גשמים עקב ליקויי בנייה, אנשי מקצוע רבים ממליצים ללקוחותיהם על פתרון כולל ומקיף לחידוש האיטום על כל חיפויי הקירות והגג. יחד עם זאת, חשוב להבין כי פתרון כולל כרוך בהוצאה גבוהה במיוחד, שאינה בהכרח נדרשת.

לעתים פתרון כולל אינו יכול להבטיח את פתרון חדירת המים, מכיוון שלא זוהה ואותר מקור הנזילה המדויק, על כן הפתרון הנכון והכדאי ביותר לבעיות חדירת מי גשמים מתחיל בזיהוי נקודתי של הנזילה. יש לציין כי זיהוי ואיתור חדירת מי גשמים חייב להתבצע בעזרת ציוד וכלים מתקדמים, המסוגלים לאתר נזילות נסתרות בתוך קירות המבנה.

הפתרונות שתרמוטסט מציעה לכם

חברת תרמוטסט היא חברה בעלת ניסיון רב באיתור נזילות מים באמצעים הטכנולוגים המתקדמים ביותר, כגון מצלמה תרמית לאיתור נזילות, גלאי אלקטרומגנטי, קורלרטור ועוד כלים רבים שבאמצעותם ניתן לזהות את מקור הבעיה, גם במקומות הקשים והמורכבים ביותר להגעה. הפתרונות הללו מיתרות את הצורך לפגוע במבנה כדי לזהות את מקור הנזילה, ובכך להימנע מהוצאות מיותרות שעשויות להגיע לאלפי שקלים.

נתקלתם ברטיבות בקיר או באחד מאזורי הבית? אל תזניחו, התקשרו: 1-800-310-222 ומומחי תרמוטסט בדרך אליכם!

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם