איתור נזילה בעזרת סיב אופטי

איתור נזילות הינה משימה לא פשוטה. בעבר, על מנת לאתר את הנזילה באופן מדויק היה צורך לקדוח בקיר, לחצוב אותו עד לחשיפת הצנרת ולאחר מכן לטפל בבעיה, משימה שכרוכה בגרימת הרס, לכלוך וזמן רב. זאת למרות, שייתכן כי הנזילה בכלל לא הייתה שם ויכול להיות שהפעולה הייתה ארוכה וארכה שעות רבות, אך כיום ינם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים האפשר לנו לגלות את הנזילה בצורה מהירה, מדויקת וללא גרימת כל נזק למבנה. אחד מאמצעים אלה היא מצלמת סיב אופטי.

מהי מצלמת סיב אופטי?

מצלמת סיב אופטי היא אחד הכלים המתקדמים ביותר לאיתור נזילות מדויק. מדובר במצלמה קטנה וצרה במיוחד, אותה ניתן להכניס גם לצינורות הכי דקים שיש והיא יכולה לסייע באיתור נזילה תוך זמן קצר. מצלמה זו למעשה בנויה מסיב אופטי דק שיכול לצלם תוך כדי הארה עצמית, והוא מחובר לקצה של צינור קטן מאוד שנכנס אפילו לכיור במטבח או לכל פתח ניקוז קטן אחר. יש מגוון רחב של מצלמות אופטיות אלו והיא כלי חשוב מאוד לשימוש של מאתר הנזילות.

ממה עשוי הסיב האופטי?

סיב אופטי עשוי למעשה ממספר סיבים גמישים שמאפשרים לו לחדור לכל צנרת. אין ספק שהעובי הדק של הסיב האופטי הוא זה שמאפשר איתור נזילות קל על ידי החדרה לכל פתח ניקוז יהיה אשר יהיה, אך הצינור חייב להיות גם גמיש כדי שיוכל לעמוד בפיתולים שמאפיינים את הצנרת. מצלמת סיב אופטי יכולה לחדור בקלות לכל צינור והשימוש בה נרחב גם בצנרת ביוב וגם בצנרת הביתית כאשר היא אחד הכלים הכי שימושיים לזיהוי נזילות מתחת למרצפות, מאחורי אריחי קרמיקה וכולה. היתרון שלה הוא לא רק פשטות השימוש אלא גם הדיוק.

מתי משתמשים במצלמת סיב אופטי?

השימוש במצלמת סיב אופטי מתבצע במקרים רבים בהם נצטרך לבצע גילוי של הנזילה במקומות צרים במיוחד ובעלי נגישות בעייתית. במידה וישנה נזילה סמויה אפשר לבחון את הצנרת מבפנים בעזרת הסיב האופטי. כמו כן, אם יש סתימה בביוב אפשר לבדוק עם הסיב האופטי מה בדיוק הבעיה מתוך הצנרת עצמה, או אם רוצים לצלם חללים שבעיה להגיע אליהם עם מכשירים אחרים כמו למשל ג’קוזי, סתימה באמבטיה וכן הלאה.

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם