איתור נזילות מסובכות

אחרי שנקרא מעט על עולם הנזילות כנראה נחשוב שאנו מבינים גדולים וכבר יודעים כל מה שצריך לדעת. תתפלאו, אך גם הידע המעמיק בעולם הנזילות ואפילו לבעלי מקצוע שמתעסקים שנים בתחום ומשתמשים בציוד טכנולוגי מתקדם, לא ברור תמיד היכן יש נזילה וגם כשיש הוכחות לנזילה לא פשוט להבין מאיפה היא יוצאת.

הנזילות שחולפות מתחת לרדאר

כולנו מבינים עד כמה חשוב לאתר את מקור הנזילה בהקדם. הנזילות יכולות ליצור מצבים עגומים מאוד כמו שיפוצים שהקיר צריך לעבור בגלל רטיבות יתר או חידוש של איטום הגג כיוון שיש להוציא ממנו את הרטיבות. בסופו של דבר הנזילות ממררות חיים של אנשים רבים בישראל אבל הבעיה היא שחלק מהנזילות פשוט לא ניתנות לגילוי. מצד אחד אנו יודעים שיש נזילה ומצד שני לא יודעים מאיפה היא ויש כמה שיטות שיכולות לעזור לכם למצוא אותה. רגע, איך בכלל יודעים שיש נזילה?

הכול תלוי בחשבון המים

בסופו של דבר אם לא נראה את הנזילה, הדרך היחידה שלנו לדעת שהיא קיימת היא לבדוק את חשבון המים. אם חשבון המים שלנו עולה באופן קבוע או מנופח יותר ממה שאנו אמורים לקבל, כדאי שתתחילו לחשוד. אמנם לא מדובר באופן ישיר על נזילה ויש הרבה גורמים שיכולים לגרום לכך, משימוש לא מבוקר ועד מים שהיו פתוחים בלי ששמתם לב, לעתים אפילו גניבת מים מהשכן, אך ברוב המצבים סגירה של ברז המים הראשי אמורה לסייע לכם בפתרון. אם סגרתם את הברז הראשי ועדיין מחוג המים ממשיך להסתובב, הם ממשיכים לצאת, אתם ממשיכים להיות מחויבים על ידי תאגיד המים ברכות- יש לכם נזילה.

איתור נזילות מסובכות

  • נזילות מסובכות יכולות להיות נזילות גלויות אך במיקום שקשה מאוד לטפל בו או נזילות שאנו כלל לא רואים. תחילה נעסוק בנזילות הקשות לגילוי ושקשה לטפל בהן. בראש ובראשונה, למי שיש גג רעפים צריך לדעת שטיפול בנזילות כאלו יכול להיות מסובך כפליים. טיפול בנזילה כזו מחייב הוצאה של הרעפים והחזרה שלהם מה שגם ייקח זמן רב, גם יכול להסתבך בגלל הרס של רעפים נוספים וגם העלות שלא נוחה לכיס. נזילות כאלו גם לא כל כך פשוט לגלות כיוון שיש צורך להיות בעליית גג כדי להבחין בהם, וההשפעה שלהם על בידוד הבית מעטה ביחס לגגות שטוחים מבטון.
  • נזילות בביוב הן נזילות עיקשות שמחייבות מאתר נזילות או אינסטלטור מוסמך שמבין בתחום. אמנם יש לא מעט בעלי מקצוע כאלו חשוב לבחור אחד מקצועי ובעל ניסיון של שנים. הנזילה יכולה לחייב פעולה כירורגית שתחדור לעומק הביוב או ציוד מתקדם שעולה לא מעט כסף, כמו מצלמה רובוטית.

הנזילות הקשות לגילוי

אם יש לכם מאגר מים קטן בבית, כמו מזרקה או בריכת דגים, יהיה לכם קשה מאוד לגלות אם יש בה נזילה מהסיבה הפשוטה שהמתאר כולו מימי. מה שנותר לכם לעשות זה לסגור את המים ולחכות לבדיקה אחרי כמה ימים האם המפלס יורד. גם הניאגרה בשירותים יכולה לנזול וכדי לבדוק את זה עליכם לשמוע היטב לרעשים שהיא מוציאה כשהמיכל כבר התמלא. שיטה קלה יותר היא לחכות שהאסלה תהיה יבשה, להדביק נייר טואלט ולבדוק אם הוא רטוב אחרי כמה שעות. נזילה מדוד השמש או ממכונת הכביסה מחייבת אתכם לבדוק באופן ויזואלי אם יש רטיבות בקרבתם.

הפתרון טמון בטכנולוגיה

כדי לפתור נזילות מסובכות כאלו יש לגלות מהיכן הן מגיעות בדיוק. מצלמות תרמיות יכולות לזהות את הבדלי הטמפרטורה וכך לגלות בדיוק מאיפה יוצאת הנזילה. מצלמות רובוטיות מיועדות בעיקר לביוב ויכולות ללכת באופן עצמאי תוך הארה ושידור טמונה כולל ביצוע מספר פעולות כמו סימון הצינור. מצלמות נוספות כמו מצלמות סיב אופטי שימושיות ביותר לחלק מהמקרים וחשוב לוודא את שימוש מאתר הנזילות בציוד זה.

אנו בתרמוסטט איתור נזילות מציעים לכם שירות מעולם אחר. איתור מקצועי ואמין עם שקיפות ואמינות מלאים לכל הלקוחות יוצרים חוויית שירות שלא תקבלו בשום מקום אחר. הניסיון עושה את שלו ואנחנו כאן לשירותכם עוד היום כדי למצוא את הנזילות ולעצור אותן!

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם