המדריך המלא לכתמי רטיבות

ברגע שיש נזילה בצנרת המים הביתית, הנזקים לא יאחרו להגיע. אם היה פיצוץ חזק בתוך החלק שברצפה, הרטיבות יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות כתמים על הקיר והתנפחות לא ברורה, רטיבות לא מוסברת על הרצפה ואפילו בעיית רטיבות בתקרה של השכנים מלמטה. קשה למנוע את הנזקים הללו משום שקשה לזהות פיצוצים בצנרת, אך חשוב לשים לב למצב הרצפה והקירות, במיוחד אם אתם מתגוררים בבית ישן. טיפול בשלבים מוקדמים של הבעיה יאפשר למנוע התפתחות של טחב ועובש.

בעיית רטיבות בבניינים טרומיים

בניינים שנבנו בשיטת הבנייה הטרומית סובלים מלא מעט בעיות איטום, זאת משום שהאיטום במקור בוצע באופן נקודתי, במקומות שסבלו מבעיה זו. האזורים המועדים לפורענות הם קירות חיצוניים ואזורי מפגש של קיר חיצוני ותקרה. ככלל, מי שאחראי על תיקון נזילות אלו הן חברות בנייה, שלא דאגו לאיטום איכותי. עם זאת, חברות בנייה רבות מעבירות אחריות לחברות איטום שטיפלו בפרויקט המדובר, וכך הלקוח מוצא את עצמו בין הכיסאות, והרבה פעמים פשוט בוחר לבצע את התיקונים על חשבונו כדי למנוע הידרדרות של הבעיה.

ספיגה ישירה של כתמי רטיבות

מקרים נדירים יחסית הם אלו שבהם הרטיבות חודרת ישירות דרך הקיר ולא דרך סדק. ככלל, החיפוי החיצוני של המבנה אמור להגן היטב על הקירות מפני בעיה זו, אך בפועל הרטיבות מצליחה לחדור בנקודות החיבור של אריחי החיפוי.

רטיבות כתוצאה מעיבוי

אם הרטיבות מופיעה בחדרי מקלחת, סביר מאוד להניח שמדובר בבעיה של עיבוי. אדי מים הבאים במגע עם הקיר עלולים ליצור בעיה של רטיבות. צביעת התקרה בצבע סיד או אפילו בצבע אקרילי יכולה למנוע רטיבות ממקור זה. בכל מקרה, חשוב להימנע מצביעת הקירות והתקרה באמבטיה בצבעי שמן, שכן הם עלולים לתרום לבעיה של עיבוי.

נמנעים מעובש וטחב

עובש וטחב לא נעימים לעין, יוצרים ריחות לא נעימים, ומעבר לכל מסוכנים לבריאות כי כוללים בקטריות. הזנחה של רטיבות תגרום להתפתחות הבעיה, ולאחר מכן קשה ויקר לטפל בה. ברגע שגיליתם סימנים ראשונים של מים על הקיר, התקרה או הרצפה חשוב לאתר את מקור הבעיה ולטפל בה נכון. לאחר מכן, יש לייבש את האזור הרטוב, ולשפצו באמצעות צבע ופעולות נוספות במידת הצורך.

לרשימת כל המאמרים של תרמוטסט – לחצו כאן

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם