נזילת מים מהשכנים

נזילת מים מהשכנים – מה עושים?

כאשר צצים על הקיר כתמי עובש לרוב קוראים לשרברב. הוא בודק את הנזק ומנסה לקבוע מהו מקור הנזילה. במידה ומקור הנזילה הוא מהשכן, אתם עלולים למצוא את עצמכם פונים אליו שוב ושוב בדרישה לתקן את הבעיה, אך דרישותיכם עלולות להידחות בטענה שמקור הנזילה הוא לא ממנו, בחלחול מי גשמים, באיטום לקוי של גג הבניין ועוד הסברים רבים ושונים. אז מה עושים במצב כזה? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם!

השכן שלא משלם

דירה שמעליה מתגוררים שכנים לא ידידותיים יכולה לגרום לאי נעימות בחיי היום יום, אך כאשר יש נזילת מים משכנים שכאלו והיא גורמת לנזקי רטיבות שונים, הצרה הופכת לגדולה אף יותר. אגב, העניין מצוי גם בשכנים הגרים צמודים אחד לשני ולא רק מעל או מתחת זה לזה.

לשיטתם של השכנים שלא מוכנים לשתף פעולה, הם צודקים לכאורה. מודע? ובכן, כל עוד הם לא ראו נזקים בדירתם, הם אינם מוכנים לבצע תיקונים יקרים. לכן רוב הסיכויים הם שהשכנים יטענו שהנזילה לא מגיעה מדירתם, אלא משכנים אחרים או כתוצאה מהגשם, בעיה פנימית שלך בבית וכדומה.

במקרים אחרים, יתכן שהשכנים יטענו כי הם יטפלו בבעיה, אף כי בפועל הם לא יעשו כלום על מנת לפתור אותה. כמו כן, בהחלט יתכן שתמצאו את עצמכם עומדים מול הדלת שלהם כשהם מסרבים לפתוח לכם אותה. כשהיחסים מתדרדרים יתכן כי השכנים ימנעו מקשר עין גם בחדר המדרגות ויתפסו תאוצה להיעלמות מבלי לפתוח עמכם בשיחה. אט-אט המצב הולך ומתדרדר, גם בדירתכם וגם ביחסיכם.

חברת הביטוח היא לא תמיד דבר בטוח

גם אם נתקלתם בשכן נחמד יחסית, שבאמת פנה לחברת הביטוח שלו לצורך פתרון הבעיה, לא בטוח שבכך תשימו סוף לרטיבות. לצערנו, פעמים רבות, חברות הביטוח מאתרות את הצינור הבעייתי אך מחליפות רק קטע ממנו, ואינן דואגות להחליף גם את החול שמתחת לריצוף. אי החלפת החול הלח היא זו שגורמת לבעיה להימשך והופכת את חייכם ואת דירתכם לסוג של מטרד מתמשך.

לתבוע או לא לתבוע? זו השאלה!

הנזקים הולכים ומצטברים ובמקביל ההוצאות הכספיות על התיקונים גדלות. אתם עלולים להרגיש כמו פראיירים, אבל עדיין יש סיכויים רבים שלא תמהרו לפנות לבית המשפט. אפשר להבין אתכם. אחרי הכל, אף אחד לא אוהב להתעסק עם כל הבירוקרטיה הכרוכה בפנייה זו, וגם זה לא נעים להילחם עם שכן או שכנים. מאידך, זה גם לא נעים שהדירה מלאה בכתמי רטיבות.

חשוב לזכור שפנייה לבית המשפט לא תמיד יכולה להועיל. במקרה הטוב השופט יפסוק לטובתכם, אך הוא לא יכול להכריח את השכן לתקן את הנזילה ואם השכן לא ישלם לכם את מה שקבע בית המשפט, שוב תצטרכו לרדוף גם אחרי השכן וגם אחרי בית המשפט.

הדרך להשיג הוכחה חד-משמעית

רבים מכם יירצו לפתור את העניין בעצמם, בדרכי נועם. אבל נשאלת השאלה איך אפשר לעשות זאת? בשביל זה אנחנו כאן!

פשוט פנו לחברת תרמוטסט, המתמחה באיתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית. צוות החברה יגיע למקום ויצלם את הקירות, תקרות, רצפות ומכלול הבית על מנת לאתר את מקור הבעייה. בסיום הבדיקה, תקבלו את הצילום מתועד על גבי דיסק ודו”ח עם ניתוח מפורט של הבדיקה והממצאים. כך תהיה לכם הוכחה חד-משמעית שמקור הנזק הוא בשכן וייתכן שאז הוא לא יברח מאחריות התיקון.

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם