עיבוי – איתור ודרכי טיפול

המים נמצאים בכל מקום ולמעשה הם מרכיבים  גם את האוויר שבו אנו חיים כל יום ויום. הבעיה עם המים באוויר היא שלפעמים הם יכולים להזיק לנו בדרכים עקיפות וישירות ולעתים אנו אפילו לא יודעים האם יש בעיה כלשהי. זה הזמן לגלות מהו עיבוי וכיצד הוא יכול להזיק גם לביתכם.

מהו עיבוי?

העיבוי הוא למעשה תהליך פיזיקלי שכולנו מכירים הרי כך נוצרים עננים. עם זאת, כדאי להסביר שוב ולאחר מכן יהיה הרבה יותר פשוט להבין כיצד הוא קורה בבית וכיצד אפשר למנוע אותו. עיבוי, או קונדנסציה בלעז, הוא למעשה תהליך בו אדי המים הופכים מגז לנוזל. את ההתעבות אפשר לראות כשיש אדי מים שמתקררים עד כדי שינוי מצב הצבירה שלהם, בתוך הרכב כשאנו מפעילים חימום וגם כשאנו מבשלים והאדים שעולים אל על מתקררים לפתע.

איך זה קורה בבית?

גם בבית שלכם יש הבדלי טמפרטורות שיוצרות עיבוי לא רצוי. בימי החורף הבית שלכם יכול להיות חם ונעים אך הקירות החיצוניים לא תמיד יהיו כאלו ובחורף הבא כדאי שתשימו יד ותבדקו בעצמכם. ברגע שיש הבדלי טמפרטורות כאלו, יכול להיווצר עיבוי בתוך הבית ואדי המים האלו יעלו למעלה כיאה לתהליך הפיזיקלי המוכר. התוצאה: תהיה רטיבות מתוך הבית שמגיעה לחלק העליון של הקירות ולתקרה.

מדוע זה מסוכן?

עיבוי לא מסוכן בדרך כלל אך כשהוא קורה אצלכם בתקרה הוא מרטיב את החלק הפנימי של הבית ומכאן הצרות יכולות להיות רבות. סימני רטיבות אלו לא רק פוגעים בעיצוב הבית אלא יכולים להיות תנאים מעולים להתפתחות עובש.  כמו כן, חלקו הפנימי של הקיר נפגע והפגיעה איננה רק חיצונית, ולאט לאט הקיר עצמו ייאכל מבפנים הודות למים שמרטיבים אותו באותה נקודה באין הפסקה.

אלו סימנים נראה בעת עיבוי?

  • עובש בחלק העליון של התקרה
  • אגלי מים על החלונות
  • צבע מתקלף בחלקים העליונים של הבית
  • קירות או תקרה לחים
  • כתמים שצבעם כהה יותר משאר האזור

התמודדות וטיפול בעיבוי

אנו בתרמוטסט מספקים שירות של איתור רטיבות בקירות המבנה. במסגרת הבדיקה אנו נבצע אבחון אם מקור הרטיבות הוא פנימי, כלומר כתוצאה מעיבוי, או אם מדובר ברטיבות חיצונית שמקורה היא חדירת מי גשמים. את זאת אנחנו מבצעים באמצעות מכשור תרמי מתקדם. בהתאם לממצאים אנו נמליץ על דרכי טיפול, אם זה בידוד טוב יותר ושחרור של הרטיבות שנכלאה בקירות או טיפול במקור של הבעיה, שיכול להיות גם צינור שהתפוצץ בקיר, או אז הבעיה עלולה לחזור ואף להחמיר.

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם