רטיבות מעל הפאנלים

רבים מאתנו מכירים את המצב בו מופיעה רטיבות מעל לפאנלים בבית שלנו

הופעה של רטיבות מעל הפאנלים בבית שלנו יכולה להתרחש במגוון מצבים, גם כאשר אנחנו לא ערוכים לכך. יתכן כי מדובר במצב שהתפתח באופן פתאומי, לאחר שנים ארוכות בהן אנחנו נמצאים בבית וללא היסטוריה קודמת של רטיבות שכזו. מאידך, יכול גם להיות שהדבר קורה חודשים מועטים לאחר כניסה לבית חדש – והדבר יכול להיות מתסכל הרבה יותר. בכל מקרה, חשוב להבין מה גורם למצב הזה, כיצד מגיעים מים אל מעל הפאנלים שהם אלה שנוגעים ברצפה, ולאחר מכן גם חשוב להבין כיצד לטפל במצב הזה ולמנוע אותו במבט קדימה. במאמר זה נסייע לכם להכיר את הגורמים השונים ואת האפשרויות שלכם בטיפול בכתמי רטיבות שכאלה.

הגורמים האפשריים לרטיבות מעל הפאנלים 

אחד הגורמים העיקריים והמוכרים ביותר למצב בו מופיעה רטיבות מעל הצנרת הוא מצב שנקרא רטיבות קפילארית, ועליו נסביר בהרחבה בהמשך. ראשית, נכיר את המצבים האחרים שיכולים לגרום לכך. המצב הבסיסי והפשוט ביותר, וגם הכי פחות בעייתי מבחינת הטיפול בו, הוא מצב בו בבית חדש תשתית המרצפות הוקמה על גבי מצע של חול רטוב. במצב זה, יכולים להופיע כתמי רטיבות קלים מעל הפאנלים באזורים שונים בבית, אך אלה יתייבשו במהרה ובדרך כלל לא יחזרו על עצמם כלל. מצבים בעייתיים יותר, שדורשים עבודה יסודית ומקיפה יותר, הם מצבים של פיצוץ בצנרת המתנקז אל מעל לפאנלים, או של צנרת ניקוז לקויה שמביאה את המים לא למקום הנכון. בכל מצב שכזה, כאשר הרטיבות מקורה בגורם חיצוני כלשהו לפאנלים ולריצוף – הטיפול יהיה טיפול שכולל איתור של מקור הנזילה, ניקוז ותיקון של הגורם החיצוני הזה. במצב של רטיבות קאפילרית עלינו להסתכל על הבעיה בצורה שונה.

רטיבות קאפילרית

ראשית, נבין מה היא בדיוק קאפילריות. מקור המילה הוא במילה קאפילרה, או בעברית נים – כאשר בנימיות הדם בגוף שלנו, הדם זורם בכיוון שנגד כוח המשיכה, וכך גם במצבים בהם נוצרת רטיבות קאפילרית בפאנלים בבית שלנו ובקירות הבית שלנו כתוצאה מכך. מדובר בתופעה בה המים נמשכים מעלה, כנגד כוח המשיכה, ומופיעים כתמי רטיבות או מריחות ו”קצף” על גבי קירות הבית שלנו מעל הפאנלים.
הגורם לתופעה ייחודית זו הוא המשיכה של מולקולות המים לחומר בו הן נמצאות, שיכולה להיות חזקה יותר מהמשיכה של כוח הכבידה, וכך הם מטפסים כלפי מעלה לאיטם. מצב זה הוא מצב לא פשוט כלל מבחינת הטיפול בו – הדבר דורש שימוש בטכניקות איטום באמצעות שכבות צמנטיות או הספגה בקיר של חומרי איטום מיוחדים. לעומת זאת, המניעה של מצב זה בתכנון של בית חדש או בשיפוץ היא פשוטה בהרבה – ולכן חשוב לחשוב על כך מבעוד מועד.

כיצד יש לפעול במקרה של רטיבות בפאנלים?

במקרה של רטיבות בפאנלים הדבר הראשון והחשוב ביותר לעשות זה לאתר באופן מדויק את מקור הנזילהכאשר מופיעה רטיבות מעל הפאנלים בבית שלכם, עליכם בראש ובראשונה להבין מה גורם לאותה הרטיבות. ברגע שבו תבינו האם מדובר בנזילה נקודתית וברת טיפול באמצעי איטום נקודתיים, או שמדובר ברטיבות קאפילרית נרחבת שמתרחשת בדרך כלל בבתים צמודי קרקע – תוכלו להבין כיצד לטפל במצב זה בצורה היעילה ביותר ולמנוע את הישנותו.

איתור מקור הרטיבות עם המומחים של תרמוטסט

בכדי לטפל ברטיבות בצורה היעילה ביותר, עליכם להבין מה המקור שלה, ולשם כך אתם זקוקים לשירותי בדיקת רטיבות ואיתור נזילות מהשורה הראשונה. כאלה בדיוק הם השירותים של תרמוסטט איתור נזילות – כאשר אנחנו משתמשים במצלמה תרמית בכדי להבין בדיוק מה מקור הנזילה, ולהבין יחד מה הטיפול היעיל ביותר עבור הבית שלכם.

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם