איך לאתר נזילות סמויות

זה שיש במבנה מסוים נזילות סמויות שאינן נראות לעין, זה ממש לא אומר שהנזקים הפוטנציאליים אינם קיימים. בפועל, נזילות סמויות עלולות להוביל למנעד רחב של נזקים מבניים ושלדיים שונים במבנה, מה שמחייב כמובן טיפול בהקדם ובהתאם – קראו כאן. 

למה לטפל בנזילות סמויות בהקדם?

נזילות סמויות הן סוג הדליפות אשר יכולות להתרחש במקומות שונים בבית, בין אם מתחת לריצוף, בקירות או בתקרה ובמקומות אחרים. מעבר לכך שנזילות סמויות עלולות לגרום לנזק רב למבנה, לרבות עובש ובלאי של הצנרת, נזילות אלו מסכנות אתכם ברמה הבטיחותית. לא פעם, מבנים וחלקי מבנים מתחילים להירקב בעקבות נזילות שאינן מטופלות במשך תקופות ארוכות. 

כאשר מצב זה מתרחש, התוצאה בדרך כלל תהיה אחת – צורך בשיפוץ בניין אשר כולל חידוש ועיבוי עמודים וחלקי בניין. זו הסיבה לכך שכל כך חשוב להקדים תרופה למכה ולטפל בנזילות סמויות לפני שהן מובילות לנזקים חריפים יותר. אם תתפסו את הנזילות האלו בזמן, תוכלו לסיים את העניין עם תיקון של כמה מאות או כמה אלפי שקלים בודדים. זאת, בהפוך משיפוץ אשר יעלה הרבה יותר בכיס. 

איך מאתרים נזילות סמויות מהעין? 

רגע לפני שאתם עורכים השוואת מחירים לאיתור נזילות מים באינטרנט, חשוב לדעת איזה שירות אינסטלציה בדיוק אתם צריכים. כך תוכלו להשוות בין מחירי שירותים ספציפיים בטכניקות איתור אשר נדרשות לכם. באופן כללי, אלו הן השיטות הנפוצות עבור איתור נזילות סמויות מן העין:

  • איתור באמצעות מצלמה טרמית: מצלמה טרמית היא מכשיר מתקדם אשר מודד את הטמפרטורה של פני השטח בהשוואה לטמפרטורה שמתחת לפני השטח. חשוב לדעת, נזילות סמויות יכולות לגרום לעלייה בטמפרטורה של הצנרת, מה שניתן לגלות באמצעות המצלמה הטרמית.
  • איתור באמצעות גז: שיטה זו מבוססת על הזרקת גז או בלון לחץ לצנרת. אם יש נזילה, הגז או הבלון ידלפו החוצה ויאפשרו למאתר הנזילות לאתר את מקור הנזילה.
  • איתור באמצעות צילום פנים צנרת: שיטה זו מבוססת על החדרת מצלמה מיוחדת לצנרת, וזאת על מנת לקבל תמונה מדויקת יותר של החלק הפנימי שלה. כפועל יוצא מכך, תמונה זו יכולה לעזור לשרברב לאתר את הנזילות.
  • איתור באמצעות האזנה: ישנם בימינו מכשירים אקוסטיים מתקדמים אשר עובדים על תדרים מיוחדים ומשמשים עבור איתור נזילות סמויות, כאשר שיטה זו מבוססת על האזנה לקולות של נזילות סמויות. נזילות סמויות יכולות לגרום לרעשים כגון פכפוך או רעש של מים זורמים, מה שניתן לגלות באמצעות מכשירי תדרים מיוחדים אלו. 

לסיכום, באיזו שיטה לבחור?

בין אם אתם בוחרים בשיטה כזאת או אחרת, בחירת השיטה המתאימה לאיתור נזילות סמויות תלויה במספר גורמים, כמו מיקום הנזילה, סוג הצנרת ועוד. קשה מאוד לציין מראש שיטה אחת ספציפית אשר תתאים לכל המצבים, ולכן מומלץ להזמין מאתר נזילות מקצועי שיוכל לבחור את השיטה המתאימה ביותר למקרה הספציפי שלכם. זכרו, חשוב לאתר נזילות סמויות בהקדם האפשרי כדי למנוע נזק עתידי למבנה. 

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם