איתור נזילות בגלל סתימת שורשים בביוב

עצים מהווים חלק בלתי נפרד מהריאה הירוקה שלנו, אבל הם גם לא פעם מובילים לנזקים מבניים על ידי כך שהם פולשים למרחב המגורים שלנו. ליתר דיוק, כאשר שורשיהם פולשים. בשורות הבאות, נרחיב לגבי איתור נזילות בגלל סתימת שורשים בביוב – קראו כאן.

למה לטפל בהקדם בבעיית שורשים בביוב?

סתימת שורשים בביוב היא בעיה נפוצה במרחבים עירוניים, שעלולה לגרום לנזקים משמעותיים, כולל נזילות, ריחות רעים וסתימות חוזרות ונשנות באינסטלציה. הגורם העיקרי לסתימת שורשים בביוב הוא, כמובן, שתילת עצים או שיחים ליד צנרת הביוב. מה שקורה בדרך כלל זה הדבר הבא: השורשים של העצים והשיחים מחפשים את ההזנה שלהם, ובמקרה שהם מוצאים צנרת ביוב, הם יכולים לחדור לתוכה ולהתחיל לצמוח כל עוד הם ניזונים ממנה. עם הזמן, השורשים מתעבים ויכולים לחסום את הצנרת לחלוטין, וזו הסיבה לכך שחשוב לטפל בבעיה בהקדם.

סימנים לסתימת שורשים בביוב

מעוניינים להזמין טיפול בשורשים בביוב שלכם, אבל לא בטוחים אם זו אכן הבעיה שאתם מתמודדים איתה? ובכן, הסימנים הבאים עשויים להעיד על סתימה של שורשים בביוב:

  • למרות שמירה על תקינותה הכללית, תיתכן סתימה חוזרת ונשנית של הביוב.
  • נזילות בלתי פוסקות מהביוב, אפילו אם מדובר בצנרת חדשה.
  • ריחות רעים אשר עולים כבדרך קבע מהביוב, מהאסלה, מהמקלחת וכולי.
  • ירידה בזרימת המים מהביוב, במקרים מסוימים ירידה משמעותית בלחץ המים במבנה.

אם אחד מהסימנים לעיל מופיע אצלכם, שווה לבדוק אם שורשי עצים מצאו את דרכם לאינסטלציה שלכם.

כיצד מוודאים כי אכן מדובר בשורשים בביוב?

איתור נזילות בגלל סתימת שורשים בביוב, זהו תהליך יחסית מורכב והוא יכול להתבצע במספר דרכים. למשל, ניתן לצלם קווי ביוב. צילום קווי ביוב כולל החדרה של מצלמה טרמית או סיב אופטי לתוך צנרת הביוב, כאשר המצלמה בעצם מאפשרת לצפות במה שקורה בתוך הצנרת ולזהות סתימות, נזילות ופגמים אחרים. כמו כן, קיים מגוון של מכשירים מתקדמים שיכולים לשמש לאיתור נזילות בביוב, כמו מכשירי גלאי רעשים, גלאי גזים, גלאי רטיבות ועוד. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את העומק שאליו השורשים הצליחו לחדור. אם הם חדרו את הצנרת וכבר צמחו בתוך בטון המבנה, יש סיכוי גבוה לכך שתצטרכו שיפוץ מקיף יותר, ולא רק טיפול בצנרת.

לסיכום, חומרים כימיים וכרסום שורשים בביוב

בסיכומו של דבר, הטיפול בסתימת שורשים בביוב תלוי בחומרת הבעיה. במקרים קלים, ניתן להשתמש בחומרים כימיים כדי להרוס את השורשים. אבל, חשוב לקחת בחשבון שלעיתים הטיפול הזה יהיה אפקטיבי רק באופן זמני. במקרים חמורים יותר, כמו למשל כאשר השורשים מתגברים על החומרים הכימיים וממשיכים לצמוח, יש צורך לחתוך או לכרסם את השורשים. במקרים חמורים אפילו יותר, יהיה צורך להזמין כורת עצים לאחר קבלת היתר כריתה מהרשות המקומית. שימו לב, כריתה ללא היתר מהווה עבירה פלילית לכל דבר.

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם