איתור נזילות בלי בלגן

שומעים את המים מטפטפים בלילה? חושדים שמא חשבון המים שלכם התנפח בחודשים האחרונים ללא סיבה נראית לעין? ייתכן שאתם מתמודדים עם בעיית נזילות מים, דליפות מהצנרת, אולי אפילו בעיה של שורשי עצים בביוב. כך או כך, המשיכו לקרוא כדי לטפל בבעיה ללא הרס הריצוף. 

חובה להרים ריצוף כדי לאתר ולתקן נזילות?

אם סיפרו לכם שחובה להרים ולהרוס מרצפות כדי לתקן ולאתר נזילות מים, סיפרו לכם מעשיות שלא תמיד יש להן ביסוס. בפועל, בימינו אפשרי לטפל בבעיות מהסוגים האלו גם ללא הרס של הריצוף או הקרמיקות בחלל. לכן, התשובה היא שלילית: אין חובה להרים ריצוף כדי לאתר ולתקן נזילות מים בבית או במשרד. כיצד עושים זאת? יש לכך כמה שיטות שונות: 

  • זיהוי הבדלים בטמפרטורה, מה שמתבצע בדרך כלל באמצעות מצלמות מיוחדות אשר נקראות מצלמות תרמיות. 
  • איתור נזילות בגז אשר מוזרק לתוך הצנרת ומאפשר את האיתור של מקור הנזילה. 
  • באמצעות שיטה אשר נקראת "בלון לחץ", כאשר אותו בלון מוחדר למערכת ואמור לצוף כאשר ישנה נזילה. 

מהן השיטות הכי נפוצות?

השיטה הנפוצה ביותר עבור איתור נזילות ללא הרס היא שימוש במצלמה תרמית. מצלמה זו מאפשרת לזהות הבדלים בטמפרטורה, וזאת תחת הידיעה כי מים חמים בצנרת גורמים לעלייה בטמפרטורה של האזור שמסביב. כך, בעצם ניתן לזהות את האזור המדויק שבו מתרחשת בפועל הנזילה של המים. 

כמו כן, שיטה נוספת אשר נחשבת פופולארית לאיתור נזילות ללא הרס ריצוף היא שימוש בגז. אנשי המקצוע משתמשים במקרה זה בגז ידידותי לסביבה אשר מוזרם לתוך הצנרת, וכאשר יש נזילה, הגז יוצא החוצה דרך אותה נזילה. יש לקחת בחשבון כי חלק מהשיטות יקרות יותר מאחרות, ולכן חשוב לערוך סקר שוק לפני שמזמינים את אנשי המקצוע. 

באיזו שיטת כדאי לבחור?

בחירת השיטה המתאימה ביותר עבור איתור נזילות תלויה במספר גורמים. מבלי להתייחס לסדר הגודל של הנזילה, אנחנו ממליצים לקחת בחשבון את ההיבטים הבאים בעת בחירת השיטה:

    • מיקום הנזילה: ככל שיש יותר בעיית גישה, כך צריך להשתמש באמצעים יותר מתוחכמים. 
    • סוג הצנרת: ישנן צנרות סמויות אשר מקשות על הגישה לתוכן, מה שמייקר את עלות העבודה ומשליך על בחירת השיטה הרצויה. 
  • סוג ועובי הריצוף: ככל שהריצוף עבה וקשיח יותר, כך עדיף להימנע מלפרק אותו. 

כדאי לציין כי במקרים מסוימים, ניתן לשלב בין מספר שיטות כדי לקבל תוצאות מדויקות יותר. לסיכום, בין אם אתם בוחרים בשיטה כזו או אחרת, תמיד חשוב לערוך איזשהו סקר שוק מקדים לאנשי המקצוע השונים. לדוגמה: השוואת מחירים בין קבלני ביוב, השוואת מחירים בין מאתרי נזילות מים ועוד. כך מוצאים אנשי מקצוע איכותיים במחירים מדויקים, מה שניתן לעשות בימינו אונליין ותוך כמה דקות בודדות בלבד. 

המאמר נכתב בשיתוף עם ליקינג.

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם