בדיקת איטום גג לאחר רטיבות

החורף בישראל אמנם לא מהקשים בעולם, אבל גם לאחר חורף ישראלי טיפוסי כדאי לערוך בדיקת איטום בגג המבנה. בשורות הבאות נעמיק בדיוק בנושא הזה, במה שכרוך בתהליך ועוד – המשיכו לקרוא.

מהי בדיקת איטום גג לאחר רטיבות?

בדיקת איטום גג לאחר רטיבות מהווה את הבדיקה שצריך לבצע כדי לוודא שהאיטום בגג שלכם אכן תקין ולא גורם לרטיבות פנימית או מבנית. בדרך כלל, הבדיקה נעשית על ידי הצפת הגג במים למשך 72 שעות או פחות מכך, וזאת אך ורק לאחר שחומרי האיטום התייבשו לחלוטין. אם במהלך הבדיקה מתגלים סימני רטיבות, הדבר מעיד על בעיה באיטום, ויש לבצע תיקונים בהקדם האפשרי. ברוב המקרים הבדיקה הזו מבוצעת לאחר שחברת האיטום מסיימת את איטום הגג. אבל, בחלק אחר מהמקרים ניתן להזמין את הבדיקה כאשר יש חשש בסיסי לנזילות מים.

מדוע חשוב לבצע בדיקת איטום גג לאחר רטיבות?

רטיבות בגג זו בעיה רצינית שעלולה לגרום לנזקים משמעותיים למבנה. כאשר רטיבות כזאת אינה מטופלת, הנזקים המשניים יכולים להסתכם בשיפוצים של אלפי שקלים ואף עשרות אלפי שקלים או יותר. זו הסיבה העיקרית לכך שחשוב לטפל בבעיית רטיבות כמה שיותר בהקדם. כמו כן, יש לזכור כי בעיות של רטיבות בדרך כלל מובילות לבעיות של צמיחה של עובש, מה שבתורו עלול לגרום לאנשים לפתח מחלות נשימה שונות. אי לכך, אם נתקלתם בבעיה של רטיבות, בצעו את אחת מ-2 הפעולות הבאות:

  • בדקו האם אתם צריכים להזמין שרברב עבור תיקון נזילות סמויות או איתור דליפות מים.
  • בדקו האם אתם צריכים להזמין חברת איטום גגות או חברת איטום מבנים לתיקון הבעיה.

לאחר שתנקטו בצעד הזה או האחר מהצעדים לעיל, בצעו השוואת מחירי איטום גגות בדרום או השוואת מחירי קבלני אינסטלציה.

כיצד מתבצעת בדיקת איטום גג לאחר רטיבות?

בדיקת איטום גג לאחר רטיבות מתבצעת על ידי קבלן איטום מורשה בלבד, כאשר הבדיקה נעשית בכמה שלבים עיקריים ברוב המקרים. ראשית, על הקבלן לבצע את הכנת הגג לבדיקה. בשלב זה, קבלן האיטום מנקה את הגג מכל פסולת וכן מפרק מתקנים ואלמנטים שונים אשר מפריעים לעבודת האיטום להתבצע. למשל: פירוק סולמות גג, מרזבים, צלחות לוויין ועוד. בשלבים הבאים קבלן האיטום יבחר בשיטה כזאת או אחרת אשר באמצעותה בודקים את מצב האיטום בגג המבנה.

לבסוף, קבלני איטום יגיעו לשלב בו הם מתקינים יריעות איטום, מבצעים תיקון איטום נקודתי או כל פעולה נדרשת אחרת. בסיכומו של דבר, אם אתם מבחינים בכתמים שחורים או חומים על התקרה או על גבי הקירות שלכם, ייתכן שהגיע הזמן לבצע בדיקת איטום במבנה. אחרת, אתם עלולים חלילה למצוא את עצמכם עם בעיות חמורות יותר מאשר נזילות מים ורטיבות בקירות.

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם