רטיבות בקיר פנימי, מה זה אומר?

רטיבות בקיר פנימי היא תופעה נפוצה מאוד שיכולה להיגרם ממספר סיבות ובכל סוגי המבנים, אבל לא משנה מה הסיבה – חובה לטפל בזה כדי למנוע נזקים עמוקים יותר במבנה. בשורות הבאות, נבין מהי המשמעות של נזילה בקיר פנימי, מי מטפל בכך ונעבור על מידע נוסף בנושא – קראו כאן. 

כיצד רטיבות בקיר פנימי מתבטאת, והאם מסוכנת?

רטיבות בקיר פנימי מתבטאת בדרך כלל בכמה מאפיינים קבועים, כמו למשל בנוכחות של מים על פני הקיר, בתוך הקיר עצמו ובסביבתו הכללית. כמו כן, חשוב לדעת שאם ישנה נזילה שאינה מטופלת לאורך זמן, אותה רטיבות בקיר פנימי יכולה לגרום לנזק מבני, לפגיעה באסתטיקה של הבית וכן לזיהומים בריאותיים. נתקלתם פעם בעובש אשר צמח כתוצאה מרטיבות בקירות פנימיים? דעו כי עובש זה הינו מסוכן לבריאות ועלול לגרום למחלות נשימתיות שונות. אז, לשאלתנו, התשובה היא: כן, רטיבות שאינה מטופלת עלולה להיות מסוכנת בכמה היבטים שונים. 

מהם הגורמים לרטיבות בקיר פנימי?

רגע לפני שמזמינים טיפול ותיקון רטיבות בקיר פנימי ובכלל עבודות שיפוצים למינהם במבנה כזה או אחר, חשוב להבין מה הם הגורמים הנפוצים ביותר לרטיבות בקיר פנימי. במילים פשוטות, ככל שתיטיבו להבין מראש את סוג הבעיה, ככה תוכלו להזמין שירות מתאים, לכן מומלץ לעבור על הגורמים הבאים לרטיבות זו:

  • פיצוץ בצנרת המים: יש היגידו כי פיצוץ בצנרת מהווה את הגורם הנפוץ ביותר לרטיבות בקיר פנימי. בדרך כלל, בעיה זו עשויה להיות טמונה בהזדקנות הצנרת, פגיעה פיזית בצנרת, או התקנה לא נכונה של הצנרת.
  • נזילה ממערכת הביוב: באופן כללי, נזילה ממערכת הביוב יכולה להיגרם כתוצאה מצינורות רקובים או שבורים, או כתוצאה מחדירת מים מבחוץ דרך פתחי הביוב.
  • רטיבות קפילארית: רטיבות קפילרית היא תופעה שבה מים עולים כלפי מעלה, וזאת בניגוד לכוח הכבידה. מצב זה קורה כאשר מים נספגים בקירות כתוצאה מנזילות סמויות. במצבים אלו, עם הזמן אתם תבחינו ביותר ויותר חלקים מהקיר אשר נספגים במים.  
  • איטום לקוי: איטום לקוי סביב חדרים רטובים, כגון אמבטיה, מקלחון, או מטבח, יכול לגרום לנזילה של מים אל תוך הקירות במבנה. 

לסיכום, מי מתקן את הרטיבות?

בסיכומו של דבר, תיקון ואיתור נזילות מים תלוי במקור הבעיה. אם הבעיה היא באיטום לקוי, צריך להזמין חברת איטום מבנים. אם הבעיה היא בצנרת, תצטרכו להזמין קבלן ביוב או שרברב. במקרים בהם הבעיה היא בעקבות קירות מבנה סדוקים, תצטרכו קבלן שיפוצים או שיפוצניק מסוג אחר. כך או כך, חשוב לערוך השוואת מחירים בין אנשי מקצוע לפני שמזמינים אותם לטיפול בבעיה. אם עורכים השוואת עלויות בין אנשי המקצוע, מוצאים בקלות יתרה את האנשים הנכונים לטיפול בבעיה. על הדרך, אפשר גם לחסוך עשרות אחוזים בעלויות הסופיות של הפרויקט. לסיום, זכרו את כלל האצבע הבא – בנוסף לטיפול במקור הרטיבות, תמיד יהיה צורך לייבש את הקיר לאחר סיום הפרויקט.

לא איתרנו לא שילמתם!

קצרים בזמן? השאירו שם + נייד ונחזור אליכם